Jak se dostat ve vyhledávačích nahoru
Pár zakladních rad pro laiky, jak si
vylepšit pozici ve vyhledávačích se svou
stránkou. Hlavně pro malé živnostníky.
Možná jste se již setkali se slovem SEO, možná vám někdo nabízel služby SEO. Já nic takového nebudu nabízet a ani o sobě nechci tvrdit, že jsem na vytahováni stránek na vyšší pozice nějaký odborník. Ale přece jen něco málo mám načteno, sem tam se mi povede vytáhnout nějaké stránky na přední pozice, takže pár základních postřehů zde zkusím nastínit.
Pokud si pořídite internetovou stránku ať vám ji dělal někdo z rodiny, nebo nějaký živonostník či firma, tak pořízením internetových stránek proces teprve začíná. Určitě nikdo z vás nechce mít svou stránku jen rozšířenou vizitku, na kterou se člověk koukne jen v případě kdy mu ji někdo dá, ale určitě by jste uvítali, kdyby kvám díky něm přišlinoví zákaznici. A to se dá docílit jen skrz vyhledávače, nebo socialní sítě. My teď kouknem na ty vyhledávače.
Cíl vyhledávačů (pod vyhledávači myslíme www.seznam.cz, www.google.com ) je nabídnout lidem co v nich hledají co nejlepší výsledek na jejich dotaz. K tomu mají vyhledávače svoje roboty, které navštěvují stránky a dělají si o nich přehled. Robot na vaši stránku příjde (pokud na ně vede odkaz), přečte si text a podle textu usoudí o čem ty stránky jsou, jak jsou kvalitní co se týče obsahu, zpracováni. Tu narážíme na první chybu, kterou plno laiků dělá. A to absenci kvalitního textu. Často se setkáme s nejdůležitějším sdělením pro vyhledávač v grafické podobě, to si ale robot nepřečte. Text by zkrátka měl být o tom co nabízite a klíčové slova podle kterých chcete aby vás lidi z vyhledávače našli by se měli v textu několikrát opakovat.
Klíčové slova v textu
Naťukl jsem tu už výraz klíčové slovo. Co si pod tím představovat a jaké volit? Dejme tomu že máte penzion v nějaké vesnici, v nějakém regionu. Můžete si říci aha napíši tedy text kde se bude opakovat mnohokrát slovo ubytováni, pension. Jenže tak lehké to není toto dělá tisíce lidí a lépe, takže aby k vám lidé chodili díky těmto slov se nedá moc předpokládat. Při zadáni těhle slov do vyhledávači budete stále beznadějně hluboko. Lepší výsledek můžete mít když začnete mít v textu spojení třeba ubytována v Beskydech. Nicméně stále bude konkurence obrovská a vy s takovým textem na stránkách nebudete moc slavit úspěchu. Proto si myslím, že nejlepší je zkrátka nabízet opravdu slovní spojení až přímo s obcí, místem kde váš penzion je. Samozřejmě v Praze to bude stále těžké. Ale ve většině míst by to mělo stačit. Tomuhle slovnímu spojení se říká long tail (dlouhý ocas) výhoda návštěvniků co příjdou z vyhledávače právě díky takovému spojení je i to, že to jsou často lidé rozhodnutí už se někde ve vašem místě ubytovat a tím pádem hledají finální řešení. Schválně si zadejte do vyhledávače nějaký long tail třeba s tématem v kterém podnikáte a koukněte na první stránky v seznamu výsledků. Jak vyhledávač zvýrazní vámi zadané slova, jak je napsaný text na který upozorňuje. Klidně mrkněte i na ty stránky a inspirujte se napsaným textem. Kromě slov v textu je dobré aby se slova oběvily v adrese a v nadpisu.
Zpětné odkazy
Vyhledávač kromě textu, sleduje i to kolik jiných stránek na tu vaši odkazuje a zdali jsou tématicky stejné, nebo ne.Proč to vyhledávač dělá? Zkrátka vyhledávač si myslí, že když na vás odkazuje hodně stránek, tak je na stránce asi zajímavý obsah a stojí za to ho upřednostnit. Z odkazů tedy nemusí proudit jen návštěvnici z dané stránky, ale právě i informace pro vyhledávač, toto je zajímavé. Dokonce pokud uděláte stránky a nevedou na vás žádné odkazy, tak vyhledávač se o nich ani nedoví. Kde takové odkazy sehnat, to už je těžší odpověť, protože plno lidí dělá stránky právě za účelem výdělku při prodeji zpětných odkazů. Ale zkuste oslovit vám blízké spolupracujíci firmy zdali by jste nevyměnili odkaz (i vy jim totiž můžete recipročně nabídnout váš zpětný odkaz), zaregistrujte stránky do katalogů, nejlépe do oborového, asi takový katalog znáte ze své praxe, nebo neoborového. Seznam naleznete třeba zde www.seznamkatalogu.cz Pokud chcete zjístit kolik na vaše stránky vede odkazů a odkud, tak to můžete zde www.ranky.cz po zadáni vašich stránek naleznete počet odkazů podle Yahoo (nekvalitní odkazy tam nejsou, než se zobrazí odkaz trvá i několik dnů). Skrz yahoo odkazy můžete kouknout i kdo odkazuje na vaši konkurenci. Další odkazy jdou získat psaním příspěvků do fór, nebo komentáři pod blogy.
Vyhledávače milují aktualizaci stránek
Když vytvoříte stránky, máte dobře napsané texty odkazují na vás jiné stránky. Často vás vyhledávač začne řadit na horní pozice. Ale pokud se na stránkách dlouho nebude objevovat nový obsah, nebudou přibývat zpětné odkazy, začnou se stránky propadat. Budou přebíjeny jinými stránkami, novějšími, aktualizovanými. Proto by jste jednou za čas měli na stránky přidat nějaký nový text. Nejlépe na úvodní stránku. Klidně to může být něco ve stylu. Je tu podzim a … nebo chystá se nová výstava v okolí. Změna v jidelním lístku atd...
Toť tak v rychlosti napsáno, co by jste si měli hlavně hlídat. Někdo zasvěcený řekne, chybí ti tu to či ono. Tohle se dá víc rozepsát, atd. Ale já jsem se snažil o co nejjednoduchší nastínění co je dobré dělat aby vás měl vyhledávač rád. Hlavní je si třeba uvědomit, že jak přesně vyhledávač řadí stránky nikdo neví a je to hodně složitý vzorec. Kdyby byl znám, tak by to každý dělal správně a zase by se vhodné výsledky při vyhledávani nenašly.
Zajímavé články na toto téma
o SEO pro malé podnikatele
Jak volit klíčová slova.
Můj starší článek, kdy radím jak na SEO fotografům
Pokud víte o nějakém dalším zajímavém článku na toto téma. Napište, přidám ho do seznamu.
Cíl vyhledávačů (pod vyhledávači myslíme www.seznam.cz, www.google.com ) je nabídnout lidem co v nich hledají co nejlepší výsledek na jejich dotaz. K tomu mají vyhledávače svoje roboty, které navštěvují stránky a dělají si o nich přehled. Robot na vaši stránku příjde (pokud na ně vede odkaz), přečte si text a podle textu usoudí o čem ty stránky jsou, jak jsou kvalitní co se týče obsahu, zpracováni. Tu narážíme na první chybu, kterou plno laiků dělá. A to absenci kvalitního textu. Často se setkáme s nejdůležitějším sdělením pro vyhledávač v grafické podobě, to si ale robot nepřečte. Text by zkrátka měl být o tom co nabízite a klíčové slova podle kterých chcete aby vás lidi z vyhledávače našli by se měli v textu několikrát opakovat.
Klíčové slova v textu
Naťukl jsem tu už výraz klíčové slovo. Co si pod tím představovat a jaké volit? Dejme tomu že máte penzion v nějaké vesnici, v nějakém regionu. Můžete si říci aha napíši tedy text kde se bude opakovat mnohokrát slovo ubytováni, pension. Jenže tak lehké to není toto dělá tisíce lidí a lépe, takže aby k vám lidé chodili díky těmto slov se nedá moc předpokládat. Při zadáni těhle slov do vyhledávači budete stále beznadějně hluboko. Lepší výsledek můžete mít když začnete mít v textu spojení třeba ubytována v Beskydech. Nicméně stále bude konkurence obrovská a vy s takovým textem na stránkách nebudete moc slavit úspěchu. Proto si myslím, že nejlepší je zkrátka nabízet opravdu slovní spojení až přímo s obcí, místem kde váš penzion je. Samozřejmě v Praze to bude stále těžké. Ale ve většině míst by to mělo stačit. Tomuhle slovnímu spojení se říká long tail (dlouhý ocas) výhoda návštěvniků co příjdou z vyhledávače právě díky takovému spojení je i to, že to jsou často lidé rozhodnutí už se někde ve vašem místě ubytovat a tím pádem hledají finální řešení. Schválně si zadejte do vyhledávače nějaký long tail třeba s tématem v kterém podnikáte a koukněte na první stránky v seznamu výsledků. Jak vyhledávač zvýrazní vámi zadané slova, jak je napsaný text na který upozorňuje. Klidně mrkněte i na ty stránky a inspirujte se napsaným textem. Kromě slov v textu je dobré aby se slova oběvily v adrese a v nadpisu.
Zpětné odkazy
Vyhledávač kromě textu, sleduje i to kolik jiných stránek na tu vaši odkazuje a zdali jsou tématicky stejné, nebo ne.Proč to vyhledávač dělá? Zkrátka vyhledávač si myslí, že když na vás odkazuje hodně stránek, tak je na stránce asi zajímavý obsah a stojí za to ho upřednostnit. Z odkazů tedy nemusí proudit jen návštěvnici z dané stránky, ale právě i informace pro vyhledávač, toto je zajímavé. Dokonce pokud uděláte stránky a nevedou na vás žádné odkazy, tak vyhledávač se o nich ani nedoví. Kde takové odkazy sehnat, to už je těžší odpověť, protože plno lidí dělá stránky právě za účelem výdělku při prodeji zpětných odkazů. Ale zkuste oslovit vám blízké spolupracujíci firmy zdali by jste nevyměnili odkaz (i vy jim totiž můžete recipročně nabídnout váš zpětný odkaz), zaregistrujte stránky do katalogů, nejlépe do oborového, asi takový katalog znáte ze své praxe, nebo neoborového. Seznam naleznete třeba zde www.seznamkatalogu.cz Pokud chcete zjístit kolik na vaše stránky vede odkazů a odkud, tak to můžete zde www.ranky.cz po zadáni vašich stránek naleznete počet odkazů podle Yahoo (nekvalitní odkazy tam nejsou, než se zobrazí odkaz trvá i několik dnů). Skrz yahoo odkazy můžete kouknout i kdo odkazuje na vaši konkurenci. Další odkazy jdou získat psaním příspěvků do fór, nebo komentáři pod blogy.
Vyhledávače milují aktualizaci stránek
Když vytvoříte stránky, máte dobře napsané texty odkazují na vás jiné stránky. Často vás vyhledávač začne řadit na horní pozice. Ale pokud se na stránkách dlouho nebude objevovat nový obsah, nebudou přibývat zpětné odkazy, začnou se stránky propadat. Budou přebíjeny jinými stránkami, novějšími, aktualizovanými. Proto by jste jednou za čas měli na stránky přidat nějaký nový text. Nejlépe na úvodní stránku. Klidně to může být něco ve stylu. Je tu podzim a … nebo chystá se nová výstava v okolí. Změna v jidelním lístku atd...
Toť tak v rychlosti napsáno, co by jste si měli hlavně hlídat. Někdo zasvěcený řekne, chybí ti tu to či ono. Tohle se dá víc rozepsát, atd. Ale já jsem se snažil o co nejjednoduchší nastínění co je dobré dělat aby vás měl vyhledávač rád. Hlavní je si třeba uvědomit, že jak přesně vyhledávač řadí stránky nikdo neví a je to hodně složitý vzorec. Kdyby byl znám, tak by to každý dělal správně a zase by se vhodné výsledky při vyhledávani nenašly.
Zajímavé články na toto téma
o SEO pro malé podnikatele
Jak volit klíčová slova.
Můj starší článek, kdy radím jak na SEO fotografům
Pokud víte o nějakém dalším zajímavém článku na toto téma. Napište, přidám ho do seznamu.
Autor: Turek Vydáno: 11.8.2011 21:55 Přečteno: 12240x Hodnocení: neohodnoceno |
Vaše hodnocení: |
Komentáře
Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).
A mi to jako laikovi spoustu věcí osvětlilo! Už Tě jdu kontaktovat :)
Hmm, za sebe toto považuji již za samozřejmost, ale dokáži si představit, že to někomu může pomoci.
btw. Jak jseš na tom ty se svým blogem, co se pozic týče? Na jaké fráze ti sem chodí lidi nejvíc? Máš víc lidí ze Seznamu nebo Googlu? Kolik tak máš návštěv skrze Google Image? Kolik z Twitteru?
Tak tenhle článek taky není určen lidem co se v tématu orientují
Jinak k návštěvnosti blogu, protože tu lítam z tématu na téma, tak ta návštěvnost z vyhledávaču není tak valná. Vypadá to takhle vhledávače 52 procent, odkazujicí stránky 37, přímá návštěvnost 12
google 38%
seznam 19%
direct 12%
facebook 6%
hofyland 6%
a pak následuje jedna má minisite připravena na affil kde jediný odkaz ven vede zatím na tenhle blog a na další minisite a pak z linků z blogů a komentářů
z vyhledávačů v poslední době přišli lidé na slovo endomondo,hofyland,čajovna telč,garmin assus nuvifon
z historického hlediska bylo nejlepší long tail voyo.cz filmy 816 lidí, kdy jsem chytl začátek služby a lidi co hledají názor na službu.
A kolik máš tak v průměru návštěv za den?
Jinak ke mě lidi hodně chodí ze seznamu, páč hodně používám tagování příspěvků a to "tříleté dítě" to bere jako přední klíčové slovo. Jinak u mě vede jednoznačně long tail "hlášky z big bang theory/red dwarf" a pak "nejrychlejší internet v čr" - to je vůbec držák mojeho blogu. :)
Jinak návštěvnost mám víceméně přímou, denně ke mě chodí od 60 do 100 lidí, z toho většinou do 10 z vyhledávání, zbytek napřímo, což mě dost překvapuje.
Teď je to cca 35 lidí deně, což není žádna sláva Ale pozvolna to roste. Za chvíli dospěji k ročnímu nasazení GA tak něco o návštěvě napíši. Předtím jsem sledoval jinak.