Melé poohlédnutí jak se vede mému podnikání na internetu.
Je už to půl roku, co jsem přestal s psaním pravidelných měsíčních reportů o mých stránkách. Od té doby nenastal žádný zlom co se týče příjmů a návštěvnosti webů. Poslední rok se pohybuji +- na stejné hladině.
V první polovině roku jsem to bral stagnaci jako fakt, začal jsem rozjíždět jeden obsahově autorativní web. Tomuto webu jsem se v posledním půl roce věnoval nejvíc. Na web jsem napsal přes 100 příspěvků, ale příjem z něho je zatím mizivý. Hlavní long tail je hodně konkurenční a zatím se mi nedaří dostat výš. Teď neberu v potaz Seznam, který je už nějaký měsíc zplašený, ale Google. Asi budu muset začít budovat link building i z jiných zdrojů než ze svých webů, aby jsem se v SERPu posunul.
Poslední měsíc mi příjde, že se něco děje s Sklikem. Po nedávnem článku u Draga
Úvaha nad monetizací a diskuzí pod ní to spíš vypadá že příjmy z PPC klesají všem a to i od Google. Takže to vypadá, že se budu muset ještě víc pustit do affiliatu, který mi šlape stále líp. Chtěl by jsem se vymanit z toho, že většina příjmu z affiliatu plyne z jednoho zdroje (eshopu), takže se pomalu vrácím i k travel webům. Které jsem rok zanedbával.
Zjišťuji, že práce na mém hlavním webu mě hodně posouvá v přemýšlení a realizaci stránek kupředu. Kdysi jsem dělal jednu stránku za druhou a nenutilo mě to moc přemýšlet, jak stránky vylepšit. Teď nápady z hlavní stránky realizuji snadno na starší projekty. Jde hlavně o vnitřní prolinkování, obrázky, nové články atd…